Johnny F Kroneld har arbetat med digital strategi i en rad spännande sammanhang och är idag Enhetschef för kampanj & Event på Barncancerfonden samt styrelseordförande på RFSL Insamlingsstiftelse. Johnny är utbildad medieproducent (Trollhättan och USA) och marknadsförare (digitala området) samt har en bakgrund som brand activation manager, marknadsansvarig och digital strategi på bl a HP, UNICEF, NENT och Coca-Cola Enterprises. Johnny har även haft en rad tyngre styrelseuppdrag, bl.a för Stockholm Water Prize (SIWI).
Ett av de områden Johnny kan föreläsa om handlar om hur satsningar på långsiktig varumärkesstrategi leder till stark varumärkespositionering och hög effekt på insamling trots utmanande tider och hög konkurrens. Föreläsningen visar samtidigt hur en nyskapande, kreativ och inte minst datadriven kommunikationsstrategi kan skapa möjligheter på kort såväl som lång sikt.
Johnny kan också presentera andra projekt, utbilda kring digitala strategier och caselösningar utifrån kunders olika behov.